keresőmotor optimalizálás

7 lépés, amivel elérheted, hogy keresőmotor optimalizált legyen a weboldalad

Nézzünk egy egyszerű felsorolást, azokról a lépésekről és területekről, amelyeket muszáj lesz érintened, ha keresőmotor optimalizálás a téma! A végén egy kis extra tippel is készültünk!

1. Kulcsszókutatás és kulcsszavak beállítása

A weboldalad témájában érdemes szétnézned igazán. Nyugodtan vizsgálj meg a leendő konkurenciáid közül is párat. Nem csak fizetős eszközöket tudsz alkalmazni, hanem te magad a Google keresőben is szétnézhetsz. Nézd meg, mik azok, amiket felajánl a kereső is.

Ha pedig még nem vetted meg a domain nevét a weboldaladnak, akkor érdemes olyat választanod, amiben szerepel a főkulcsszavad.

A weboldal szövegezésében pedig érdemes lesz minél nagyobb figyelmet szentelni a kiválasztott szavakra, kifejezésekre.

2. Címek megalkotása, cím struktúra

A weblapod szövege nem csak sima bekezdésekből fog állni, hanem címekből is. Ezeknél érdemes figyelni a struktúrára is. Különböző, úgynevezett cím tagek fognak segíteni abban, hogy ne csak az olvasó tudja, hogy valami fontosabb cím, hanem az oldalad átjáró keresőbotoknak is feltűnjön.

Tehát nem lesz elég csak beállítani nagyobb betűméretre a címeket.

Minden különálló oldalnak (aloldalnak) tartalmaznia kell egy H1-es címet, amiből tényleg csak egy darab legyen. Ebben a címben mindenképp legyen ott az a kifejezés, amire szeretnél optimalizálni.

De persze ne csak H1-et használj, hanem több H2-t, H3-at és így tovább. Ezekben is nyugodtan jelenítsd meg az adott szavakat, csak ne annyira, hogy egy olvasónak már zavaró legyen.

3. Megjelenés a keresőben – Meta leírás

A Google keresőben való megjelenéskor egy címet és egy rövid leírást láthat az, aki rátalál az oldaladra. A címben is és a leírásban is törekedj arra, hogy szerepeljenek a kulcsszavak. Így tudod elérni, hogy meg is jelenjen a weblapod. Ezt a leírást maximum 160 karakter hosszúra fogalmazhatod, utána átvált …-ra. Ezzel nagy baj nem is lenne, de bármit írsz utána, már teljesen felesleges.

Érdemes törekedni arra, hogy értelmes összefüggő mondatok legyenek, ne csak random kifejezések, mert ezek a kulcsszavaid. Sokan vannak, akik el is olvassák a leírást, mielőtt megnyitnák az adott weboldalt.

4. URL vagyis mi legyen felül az url mezőben

A legfontosabb, hogy az url értelmes kifejezéseket tartalmazzon, tehát beszédesnek kell lennie. Ki az aki szívesen megnyitna egy „xy.com/1-oldal”-t? Szerintem senki. Mi is akkor a legideálisabb? Az, hogy ha a kiválasztott kulcsszó, amire megírtad a tartalmat, megírtad a címeket, az legyen az url-ben is. Tehát ha például keresőmotor optimalizálásról írsz egy oldalt, akkor legyen az „xy.com/keresomotor-optimalizalas” a weblapod url-je. Másik tipp pedig, hogy ne legyen nagyon hosszú. Relatív lehet, hogy mi számít hosszúnak, de szerintem te is érzed, hogy 10-15 szónál többet írni teljesen felesleges.

5. Tartalom, weboldal szövegezés

Eddig teljesen világos, olyan tartalom kell, ami tartalmazza a kulcsszavakat. Na de nem csak a Googlenek gyártod, hanem a látogatónak is. (Inkább a látogatónak egyébként!) A szövegezésnek át kell adni az információt, amiért jött a felhasználó és valóban csak arról kell, hogy szóljon.
Lehet benne:

  • Felsorolás,
  • Ábrák,
  • Képek,
  • Videók.

Ugyanakkor az is fontos, hogy emelj ki egyes részeket, ezzel is könnyítve az olvasást. Használj megfelelő címeket, legyenek kiemelt kifejezések és linkek, amik további információt nyújtanak. Ezeknek mindig relevánsnak kell lennie, tehát az adott témához kapcsolódjanak.

6. Képek, ábrák használata

Amellett, hogy érdemes használni, hiszen a képi világ sok mindenben segíthet egy olvasónak, fontos, hogy a Google számára is értelmes legyen.

Mikre gondolok itt? Például az alt vagy helyettesítő szöveg értelmes megfogalmazására. Arról szóljon, amiről a kép. Ugyanennyire fontos a kép neve, ahogyan fel lett töltve. Ne DCIM2121210 legyen, hanem úgy legyen elnevezve, amit látunk is rajta. Kitölthető még a felirat és a cím is, de nem kell nagy dolgokat hozzákölteni.

Amire kevesen figyelnek, de fontos a weboldal működése szempontjából is, az a képek mérete. Igen legyen jó minőségű, de ne legyen 5-10 mb-os. Tömörített képeket töltsünk csak fel! Legyen a cél 100-500 kb inkább. Akkor sem lesz pixeles, hidd el!

7. Linkek, linképítés

A tartalomnál is írtam, hogy érdemes linkeket hivatkozásokat elhelyezni. Ezekből a linkekből 2 csoport van: a belső és a külső linkek. A linképítés tehát egyaránt fontos belül, mint kívül.

Belső linkek: A saját weboldalunkon belül hivatkozunk, irányítunk át.

Külső linkek: Nem a saját oldalunkon belül hivatkozunk, hanem külső vagyis más weboldalak közötti hivatkozások történnek.

A külső linkek kétirányúak, hiszen lehet bejövő és kimenő link. Mindkettő fontos a weblapod számára. Ugyanakkor azt itt se felejtsd el, hogy releváns linkeket alkalmazz. Ne akarj webdesignerként kiskutyákat „reklámozni” és fordítva.

Régebben egyébként a mennyiség volt a prioritás, mára már a minőség. Inkább legyen pár darab minőségi külső link a tarsolyodban, mint több száz nagyon gyenge.

Ezek betartásához, ha WordPress oldalon dolgozol, érdemes egy erre készített bővítményt vagy plugin-t alkalmaznod. Akár a Rank Math-t vagy épp a Yoast SEO-t.

Extra tipp: Google Analytics és Google Search Console alkalmazása

Mindkettő alapvetőnek és mindkettő ingyenesnek számít! Ezek nem konkrétan az optimalizálásban segítenek, legalábbis nem az elején. A segítségükkel nyomon tudod követni a weboldalad teljesítményét és különböző statisztikai adatokat nyerhetsz ki vele.

Google Search Console

Könnyedén összeköthető, hiszen a Google is segít a lépésekben, de a tárhelyednél kell csak hozzáadni a kódot, amivel már tudod is figyelni az oldalad. Látni fogod a felhasználók számát, a keresőben elért helyezésed, kulcsszavakat és még sok mást.

Itt tudsz bejelentkezni/regisztrálni: https://www.google.com/webmasters/

Google Analytics

A Google Analytics-el lehet még jobb barátok lesztek, szintén egyszerű összekötés jellemzi. Számos statisztikai adatot, mérést és analitikát végez el helyetted. Tudni fogod, hogy mennyien, honnan és mikor nézték meg a weblapod oldalait. Egyből generál a számodra diagramokat és ábrákat, amivel rögtön értelmezni tudod a nyers adatokat.

Ha regisztrálnál rá: https://marketingplatform.google.com/about/analytics/

Reméljük tudtunk segíteni, ha bármilyen kérdésed akad, írd meg nekünk! Akár el is végezzük helyetted a bekötéseket és persze a keresőmotor optimalizálást is.

Segített a cikkünk? Nézz körül nálunk!

Iratkozz fel, le ne maradj!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le legfrissebb cikkjeinkről és különleges ajánlatainkról.